25 listopada 2009

FotoIndex



Nowy nr Magazynu FotoIndex

Z Bloga Aleksandra Wasilewskiego :
Tematem przewodnim szóstego numeru Magazynu FotoIndex jest droga. Jak można przeczytać we wstępie autorstwa Michała Zawady: “Droga w fotografii to nie tylko świadectwo podróży, to także wyprawa do wnętrza ludzkiego ciała, umysłu, duszy czy pamięci.”

Jest to szósty numer w trakcie roku istnienia Magazynu. W tym czasie, w sumie, internauci ściągali numery FotoIndexu ponad 30 000 razy.


Moja opinia.. całość rewelacyjna [w sumie to akurat nie dziwi], materiał świetnie łączy się w całość.
Co mi się najbardziej w numerze podobało? Materiał Jana Brykczyńskiego powalił już na samym wstępie na kolana, genialna wrażliwość i niesamowity sposób myślenia. Dyptyki Tomka Goli, kolejny miażdżyciel- temat porusza, forma pozwala na chwile zastanowienia a zarazem narzuca pewien sposób odbioru Fotografii. Obraz Marcina Tomalki o procesji konnej w Piotrowicach Wielkich rewelacyjny .. już wiem czego mi na moich zdjęciach brakowało, mimo że temat obfotografowany, to każdy pokazuje go w inny sposób. "Marsz żywych" Michała Łuczaka wywołuje refleksje, zmusza do zatrzymania się na chwilę żeby pomyśleć, przypomnieć historię nie tylko tą książkową .. dla mnie taką którą usłyszałam z ust tych którzy przeżyli ten koszmar. "Ras madraka" Jerzego Wierzbickiego zwala z nóg, niesamowici ludzie.. fotografie ogląda się tak jakby się tam było..
Niesamowita moc zawarta jest w tych obrazach rzeczywistości..

Polecam !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz